Prestanite ignorirati bolove u šaci i ruci

19. studenoga 2018.

Svaka bol je znak da se nešto negativno događa u organizmu. Neke osobe će otprve reagirati na takav znak i potražiti pomoć, a neke će čekati dok bol ne postane neizdrživa. Cilj ovoga teksta je ukazati koliko je bitno pridati važnost boli odmah kada se pojavi. Na taj se način povećava šansa bržeg i boljeg izlječenja i sprječavaju daljnje komplikacije.

u šaci

Bitno je naglasiti da su šaka i ruka među osjetljivijim dijelovima tijela. To najbolje objašnjava podatak da u usporedbi s ostatkom tijela, šaka ima stotinjak puta više osjetnih primatelja ili receptora. Osim šake, u osjetljivije dijelove tijela ubrajamo i lakat. Vjerojatno vam se barem jednom dogodilo da ste se nehotice udarili u lakat te poznajete bol koja se tada javlja. Sada znate i zašto.

Ukoliko na bol šake pravovremeno reagirate, osim što brinete o vlastitom zdravlju, vjerojatno ćete izbjeći operacijsko liječenje. Postoji više metoda liječenja šake i ruke bez operacije. One su primjenjive i učinkovite jedino u situacijama kada se osoba javi specijalisti ortopedu u početku bolesti.

U nastavku ću navesti koje simptome treba odmah prijaviti liječniku. U suprotnom, velika je vjerojatnost da će na šaci i ruci ostati kraće ili duže, a možda i trajne posljedice.

1. Ne boli vas jako?

Ako se bol kontinuirano javlja, potrebno se obratiti liječniku. Tablete nisu dugoročno rješenje za bol. Osim toga, nemamo svi isti prag tolerancije na bol. Prema mom iskustvu, osobe koje se mogu nositi s boli se najčešće prekasno obrate liječniku. Na taj način umanjuje se šansa za potpuno izlječenje.

2. Niste se ozlijedili?

U 35 godina rada i iskustva, često su mi dolazili pacijenti s istim opravdanjem: „Nisam se nigdje udario pa sam mislio da je nešto prolazno i da će proći samo od sebe“. Razlog tome je što se bol često može pojaviti zbog učestalog ponavljanja iste ručne aktivnosti. Najčešći primjeri takvih radnji su: tipkanje na mobitel, rad mišem, kućanski poslovi, sportske aktivnosti itd.

3. Boli vas lijeva ruka pa koristite desnu?

Još jedna česta izjava mojih pacijenata: „Služio sam se drugom rukom, dok mi ovdje bol ne prođe.“ Radilo se o trncima, boli, nelagodi, pritisku, mravinjanju ili nekom drugom simptomu, najgore rješenje je samo čekati da prođe. Unatoč tome što simptomi mogu privremeno nestati, ne mora biti  znak da je bolest izliječena.

4. Zaboravili ste da vas je boljelo?

Javljanje boli u određenim vremenskim razmacima pomaže osobama da lakše na nju zaborave. Kako vrijeme odmiče, tako sjećanje na bol sve više blijedi. Problem je u tome što je takva „periodična bol“ najopasnija jer dokazuje da bolest nije izliječena. U takvih pacijenata koji uz to odgađaju specijalistički pregled, operacija je najčešće jedina moguća terapija.specijalistički ortopedski pregled

Stoga vas molimo da prestanete ignorirati bilo kakve poteškoće koje osjetite u šaci ili ruci. Bolest najčešće neće proći sama od sebe. Izbjegnite operaciju i izliječite svoje tegobe brigom o svojemu zdravlju. Ukoliko ste se prepoznali u bilo kojoj od ovih situacija, javite nam se.

Objavljeno u Blog